15 maja 2012

OTAGowana - i ja...

Moja kochana mentalna siostra postanowiła się na mnie po wyżywać i zaprosiła mnie to zabawy, w której blogerzy ostatnio masowo uczestniczą. Otagowanie, bo o tym mowa polega na... odpowiedzi na 11 zadanych przez Tagującego pytań i stworzeniu własnego zestawu, który następnie przekazuje się swoim "ofiarom" :). Ponieważ tego wokół mnie tak wiele, postanowiłam odpowiedzieć na pytania Kasi (Taki jest świat), ale nie przekazywać już zabawy dalej. I tak pewnie trafiła już do wszystkich blogerów, a Ci, którzy nie mieli u siebie odpowiedniego wpisu pewnie najzwyczajniej w świecie otagowanie spuścili w kanał.

Oto moje odpowiedzi :)


1. Czy pamiętasz tytuł swojej pierwszej samodzielnie przeczytanej książki? 
Tak. Ten Obcy – Ireny Jurgielewiczowej 
2. Czy zdarzało się, że w szkole podczytywałeś/podczytywałaś na lekcjach książki?
 W szkole? Nie, w szkole chyba nie. W technikum też raczej nie… No ale już na studiach i w początkowej fazie mojej zawodowej pracy… hehe, no cóż… życie J
3. Jaka książka pozostanie Ci w na zawsze w pamięci i dlaczego?
 Oj, właściwie poza Tym Obcym, do którego mam sentyment z racji tego, że był pierwszy i w ogóle super…. No to oczywiście wszystkie wydane i niewydane książki Agnieszki Lingas-Łoniewskiej. Ta to potrafi czarować. Wkrótce pojawi się w księgarniach jej W zapomnieniu. Super książka. I faktycznie zostaje z czytelnikiem na zawsze… Poza tym? Była jeszcze taka seria książek paranormalnych… czytałam je jako nastolatka. Autorką jest Mercedes Lackey. Książki opowiadają o nastoletnim magu, który okazuje się gejem. Do dziś pamiętam te książki, choć od ich lektury minęło ładnych kilka o ile nie kilkanaście lat…
4.Której lektury szkolnej najbardziej nie lubisz i z jakiego powodu?
Hm, pewnie jak byłam w szkole to wielu lektur nie lubiłam. Teraz trudno mi sobie coś przypomnieć. Pamiętam, że miałam kłopot z Krzyżakami.. Jakoś opisy scen batalistycznych do mnie nie przemawiają
5. Jakie gatunki książek lubisz czytać?
Kryminały, thrillery, romanse, obyczaje, książki paranormalne, sensacje… wymieniać dalej? Najbardziej lubię zabójcze mieszanki powyższych J
6. Książka, której chciałbyś/ chciałabyś żeby powstała?
Kiedyś miałam okazję przeczytać kilka rozdziałów książki, która została odstawiona na półkę. Mistyka, historia, paranormal, kryminał, romans… to co kocham w Polsce i o Polsce. Chciałabym, by autorka kiedyś zdecydowała się ją dokończyć…
7. Co cenisz w książkach?
Przygodę. I rozbudowywanie wyobraźni czytelnika. W obecnych czasach jest to niezbędne do życia. 
8. Gdybyś miał/miała wybór, jakie miejsce na świecie, wybrałbyś/ wybrałabyś jako najlepsze do czytania?
W chwili obecnej wybrałabym słoneczną, dziką plażę
9. Który z literackich bohaterów / bohaterek jest Twoim ulubionym i z jakiego powodu?
Ulubiony? Hmm, trudny wybór. W pierwszej 20 bohaterów plasują się w zasadzie wszystkie wykreowane przez Agnieszkę Lingas-Łoniewską postaci. Co chwile inna zwycięża. Teraz to chyba byłaby Liliana. I Krzysiek Borowski. No i Lukas (ale ten prawdziwy). Eh, równie mocno Michał Majki Langer… Mogłabym tak wymieniać do jutra J
10. Co sprawia, że książka podoba Ci się?
Sama nie wiem… magia? Po prostu książka musi mieć coś w sobie. Zauroczy mnie albo mnie. I już…
11. Czego nie lubisz w książkach i dlaczego?
Nielubię zbędnych opisów i przeciągnięć. Nie lubię gdy autor pisze niewiadomo po co. Jakby wyrabiał normę słów. Czasem przesyt wychodzi bokiem…

:)

update: 15.05.2012, 19:00
OTAGowani:
Julia Pernix
Archer :)

Proszę o odpowiedź na pytania, na które i ja odpowiadałam. Są fajne :)

8 komentarzy:

  1. ciekawe odpowiedzi :)
    a zabawa dorwała już chyba każdego :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, dziękuję:*
    A punkt 6... hm... czy to jest ta moja jedyna niedokończona?;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie zostałam oTAGowana. :( No ale ja nie czytam tyle i nie znają mnie blogerzy-recenzenci. ;) Fajne odpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czyli jednym słowem Aga rządzi :-) a tam od razu spuścili w kanał, nie zostali też tacy wybrani :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Sil, miałaś nie TAGować! :P Teraz mam dwa tagi do opisania! :P Masz babo placek... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za "zaczłonkowanie się" do mnie. :) Uczyniłam to samo. Mam Cię "z boku" co prawda, ale członkiem też mogę być. :D

    PS Sorki za dwuznaczności, niecelowo. :)

    OdpowiedzUsuń